Procesy – Zarządzanie i Doskonalenie
Co to jest proces biznesowy? Proces to seria kroków lub działań, której początkiem jest zapotrzebowanie Klienta, a końcem jego realizacja. Proces powinien spełniać oczekiwania Klienta odnośnie jakości , czasu trwania i ceny towaru/ usługi. Organizacja powinna działać jak dobrze naoliwiony mechanizm kół zębatych. Łatwiej to jednak powiedzieć niż wcielić w życie. Co stoi na przeszkodzie realizacji tego celu? Myślenie „silosowe” w organizacji, czyli myślenie w kategoriach interesu własnego stanowiska, własnej komórki organizacyjnej, pionu, funkcji, a nie optymalizacji całego procesu dla dobra Klienta. Nie bez znaczenia są tu oczekiwane zmiany zachowań i postaw pracowników, które jeśli nie zaistnieją, to skutecznie zablokują zarządzanie procesowe. Jak radzić sobie z tym naturalnie pojawiającym się oporem? Wyjaśnienia szukaj w metodach zarządzania zmianą organizacyjną.
PRO Consulting oferuje:
- zespołowe definiowanie i tworzenie map procesów
usprawnianie procesów (skracanie czasu trwania procesu, obniżanie kosztów, eliminacja błędów, upraszczanie przebiegu procesu, likwidacja biurokracji i marnotrawstwa)
budowanie systemu zarządzania procesami w organizacji (struktura procesów, właściciele) - zarządzanie procesami ( mierniki, standardy procesowe, raporty)
- powiązanie metod zarządzania procesowego z systemowym zarządzaniem zmianą
- szkolenia i warsztaty procesowe
- szkolenia procesowe w powiązaniu z zarządzaniem zmianą dla wprowadzania podejścia procesowego w organizacji
KPI – Key Performance Indicators