Procesy – Zarządzanie i Doskonalenie >> Doradztwo
Założenia projektów mających na celu dokonanie poprawy w zarządzaniu procesami biznesowymi często są wypracowywane z konsultantem w oparciu o definicję EFQM (European Foundation of Quality Management), cyt
„Doskonałe organizacje projektują swoje procesy, zarządzają nimi i doskonalą je w celu pełnego zaspokojenia potrzeb i zapewnienia coraz większej wartości dla Klientów oraz innych zainteresowanych stron”
Do głównych zadań zarządzania procesowego należy:
- spełnianie oczekiwań Klientów;
- definiowanie procesów dla nowych oraz istniejących produktów i usług;
- optymalizacja procesów end-to-end, czyli takich które rozpoczynają się od pierwszego kontaktu z Klientem i kończą na dostarczeniu Klientowi gotowego produktu lub usługi;
- definiowanie kluczowych wskaźników procesów i ich bieżące monitorowanie;
- szybka identyfikacja i rozwiązywanie problemów;
- systemowe ciągłe doskonalenie;
- tworzenie systemu zarządzania procesami w organizacji.